Coneix el projecte ENREDRA'T

Data: 24/09/2019

Una proposta d'ensenyament‐aprenentatge que busca promoure una ciutadania global informada, solidària, crítica, participativa i compromessa amb el Desenvolupament Humà Sostenible i la justicia social.

planeta comprar la roba que compres? Aquesta i altres moltes preguntes són les que hem plantejat
planeta a les futures generacions.
des de l'any 2016 (2017) gràcies al finançament de la Generalitat Valenciana i les aportacions de
amb el Desenvolupament Humà Sostenible i la justicia social.
Ciutats Sostenibes a la FPA Vicent Ventura.

En alguna ocasió t'has plantejat quines conseqüències té sobre la vida de les persones i sobre el planeta comprar la roba que compres?

Aquesta i altres moltes preguntes són les que hem plantejat i sobre les que hem reflexionat els darrers mesos a quatre centres de formació de persones adultes (FPA Serrano Morales, FPA l’Alguer, FPA Parc de l’Oest i FPA Vicent Ventura) de la ciutat de València.

Durant 13 mesos Hem descobert què és això de l'Agenda 2030 i el Desenvolupament Sostenible i, allò més important, hem proposat i parlat sobre quines decisions i actuacions podem emprendre cadascú de nosaltres per garantir que es respecten els drets humans i assegurar un futur en aquest planeta a les futures generacions.

Ho hem fet mitjançant ENREDRA'T, projecte que portem endavant a la Fundació Pau i Solidaritat PV des de l'any 2018 gràcies al finançament de la Generalitat Valenciana i les aportacions de les persones afiliades a CCOO. ENREDRA'T és una proposta d'ensenyament‐aprenentatge que busca promoure una ciutadania global informada, solidària, crítica, participativa i compromessa amb el Desenvolupament Humà Sostenible i la justicia social.

Al llarg del curs realitzem una serie d'accions formatives i diàlegs que ens permeten reflexionar sobre la realitat mundial facilitant‐nos comprendre el model de globalització des d'una perspectiva crítica que reafirma el vincle entre desenvolupament, justicia i equitat. Alguns exemples d'aquest tipus d'activitats són el taller d'igualtat de gènere realitzat a l'EPA Vicent Ventura i el taller sobre consum responsable amb la gent i amb el planeta al FPA Serrano Morales, la ponència sobre consum responsable i comerç just que disfrutàrem al FPA Parc de l'Oest i FPA l'Alguer; i la ponència Ciutats Sostenibes a la FPA Vicent Ventura.

A més, en aquesta segona edició del projecte hem comptat amb la participació d'Arcadi Oliveres (economista i activista per la justicia social i la pau) i Elena Simón (experta en feminisme i coeducació) a les Trobades formatives amb qui hem parlat sobre transformació social i sobre la igualtat de gènere arreu del món.

L'experiència d'aquesta segona edició de l'ENREDRA'T ha estat ‐en paraules de l'alumnat de l'escola d'adults‐ immillorable i les persones que participàrem tinguérem l'oportunitat d'abordar i reflexionar sobre qüestions relacionades amb el comerç just, el consum responsable, el medi ambient, l'equitat i la igualtat de gènere i la defensa del treball decent com a factor de desenvolupament fonamental per a construir un món millor, més amable i més habitable.

A la Fundació Pau i Solidaritat PV treballem -des de la seua creació l'any 1992- per la transformació social i econòmica cap a un model de desenvolupament humà sostenible que respecte els Drets Humans. L'objectiu que busquem és construir una societat justa i equitativa, i intentem aconseguir-ho promovent la reflexió crítica amb el nostre entorn social per tindre una societat civil compromesa que qüestione i actue front a l'actual model de globalització neoliberal.

Ara és un bon moment per a escriure'ns a edc-pauisolidaritat@pv.ccoo.ess i companyes de classe a participar en el pròxim ENREDRA'T i:

• Conèixer en profunditat la Declaració Universal dels Drets Humans i l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible.

• Les (des)igualtats de gènere.

• Analitzar la corresponsabilitat que el nostre consum té sobre els impactes socials i ambientals.

• Conèixer i comprendre les causes, conseqüències i la interrelació entre la pobresa, la fam i les desigualtats.

• La importància del dret a l'educació i la seua importància per al desenvolupament de les persones i les societats: l'accés a l'educació com sistema de protecció i desenvolupament per a tindre una vida digna.

• Reflexionar sobre les repercusions que la nostra actitud com consumidors i consumidores té sobre el desenvolupament i la garantia dels drets humans i laborals.

• El canvi climàtic, les seues conseqüències i com combatre'l.

• Desenvolupar habilitats i actituds que fomenten el coneixement i la comprensió, des d'una perspectiva global, de la nostra implicació en la perpetuació de desigualtats o en les possibilitats de canvi de situacions injustes.

Com assenyala l'Agenda 2030 complir amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible és cosa de tot el món: sindicats, empreses, organitzacions no governamentals i societat civil, administracions públiques i també persones, cadascú de nosaltres. Implica't. Enredra't. Escriu-nos a edc-pauisolidaritat@pv.ccoo.es