VI Jornades d'Educació Ambiental de la Comunitat Valenciana celebrades a la UJI

Data: 05/10/2022

"La Fundació Pau i Solidaritat PV presenta una comunicació oral sobre les “Ferramentes sindicals per a la consecució dels ODS ambientals”

Data: 05/10/2022

Els dies 29 i 30 de setembre i 1 d'octubre de 2022 s'han celebrat a la Universitat Jaume I (Castelló de la Plana) les VI Jornades d'Educació Ambiental de la Comunitat Valenciana el lema de les quals ha estat “Actuar des de l'esperança”.

Les jornades han estat organitzades pel Centre d’Educació Ambiental de la Comunitat Valenciana (CEACV), adscrit a la Direcció General de Canvi Climàtic, de la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica i han reunit a agents de diferents perfils i àmbits.

Des de la Fundació Pau i Solidaritat PV s'ha participat amb una comunicació oral realitzada el dissabte 1 d'octubre per posar en valor que l’educació ambiental és un procés d’ensenyament aprenentatge, sensibilització i incidència al qual totes i cadascuna de nosaltres podem aportar a través d'uns àmbits que en moltes ocasions són oblidats o menys presents en espais com les jornades que ens ocupaven: mitjançant la nostra professió, des dels centres de treball, des de l’activisme i, per què no?, també des de l’acció sindical.

Amb la comunicació “Eines sindicals per a la consecució dels ODS ambientals” es va donar a conèixer l’Informe Sindical sobre ODS de periodicitat anual, una de les iniciatives així com altres propostes que companys i companyes de CCOO PV venen elaborant i difonent els últims anys davant l’emergència climàtica i la transició energètica (com la Guia d’Informació i Sensibilització Sindical sobre ODS amb propostes d’actuació, els recursos educatius en matèria de drets humans i ambientals disponibles al web INTERACTUEM.ORG i la compilació de propostes d’actuació en els centres educatius del País Valencià davant l’emergència climàtica elaborada per la Federació d’Educació de CCOO PV) amb l’esperança que, de la mà altres entitats, moviments socials i persones compromeses, el sindicalisme valencia aporte i done suport amb noves eines a la tasca desenvolupada des de l’educacio ambiental.

Paral·lelament, al llarg del matí vam estar present a la fireta de stands amb companys i companyes de CCOO PV per informar i facilitar materials elaborats d'utilitat per a l'educació ambiental.

En el document adjunt a la notícia es pot consultar un resum de tots els debats, exposicions i comunicacions realitzades durant els 3 dies a la ciutat de Castelló.