QUÈ FEM > Cooperació

COOPERACIÓ

CHIAPAS

CHIAPAS – MÈXIC

Chiapas es localitza al sud-est de Mèxic, limita al nord amb l'estat de Tabasco, a l'oest amb Veracruz i Oaxaca, al sud amb l'oceà Pacífic i a l'est amb la República de Guatemala. Amb una extensió de 74,415 km2. Chiapas és el vuité estat més gran de la República Mexicana, la qual cosa representa el 3.8 % de la superfície del país. Està conformat per 122 municipis, que es distribueixen en 15 regions.

L'índex de desenvolupament humà l'any 2010 era de 0,648.

El treball de la Fundació Pau i Solidaritat a Chiapas, en col•laboració amb l'organització El Puente SC, s'inicia en l’any 1994 i des d’aleshores s'han desenvolupat ininterrompudament fins avui nombrosos projectes, emmarcats dins del procés per al desenvolupament rural de les comunitats indígenes de la regió de Los Altos i Selva Norte de Chiapas, concretament dels municipis de Yajalón, Tila, Tumbalá, Pantelh´o i San Cristóbal, que des de principis dels anys noranta s’impulsen per diferents organitzacions de la regió.

PROJECTES EN EXECUCIÓ:

Desenvolupament rural sostenible per a les comunitats indígenes de Chiapas. Mèxic. Projecte de construcció de sistemes d'aigua i enfortiment de capacitats tècniques per a la millora de l'accés a l’aigua i habitacles en 15 comunitats indígenes de la regió Selva de Chiapas.