> Detalle de la noticia

Una delegació del moviment zapatista visitarà durant el mes de novembre el País Valencià.

Data: 29/09/2021

La Xarxa Solidària Gira per la Vida PV prepara l'arribada dels Grups de Escolta i Paraula de l'esquadró L'Extemporània al País Valencià i les trobades que tindran amb el teixit associatiu, els moviments socials i les xarxes de resistència del territori valencià.

El 5 d'octubre de 2020 es publicava el comunicat del Comité Clandestí Revolucionari Indígena “Una muntanya en alta mar” en el qual s'informava que diverses delegacions zapatistes eixirien a recórrer el món, fixant com primer destí el continent europeu.

Després de la publicació d'aquest comunicat, i a iniciativa de l'Assemblea de Solidaritat amb Mèxic (Asmex) va començar a configurar-se la “Xarxa Solidària Gira per la Vida País Valencià”, una xarxa de coordinació en la qual participen més de 40 col·lectius i entitats del territori valencià entre elles la Fundació Pau i Solidaritat PV, organització no governamental per al desenvolupament (ONGD) de Comissions Obreres del País Valencià.

Aquesta xarxa, que s'ha configurat per a coordinar la gira zapatista pel País Valencià cerca també convertir-se en un espai de trobada en el qual re-conéixer-nos, enfortir-nos i donar-nos suport en la diversitat de lluites que esdevenen i habiten el País Valencià.

En aquest sentit, van ser les organitzacions i col·lectius de la Xarxa Solidària Gira per la Vida País Valencià els qui van rebre, van acompanyar i van organitzar l'itinerari de la delegació zapatista anomenada “Esquadró 421” que va visitar València el 5 de juliol de 2021, dies després d'arribar a Vigo després de 50 dies de navegació amb vaixell des de les costes de Mèxic. Són també els col·lectius de la Xarxa els qui difonen informació sobre la Travessia per la Vida i els qui acolliran i acompanyaran durant el mes de novembre de 2021 al seu pas pel territori valencià a una part dels grups de l'Extemporània, la delegació zapatista organitzada en 28 equips d'Escolta i Paraula, 1 de Joc i Entremaliadura, i un Coordinador que va partir de Mèxic el 31 d'agost i va arribar a Viena el 14 de setembre.

Les accions i activitats organitzades des de la Xarxa Solidària PV Gira per la Vida per als mesos d’octubre i novembre es comunicaran a través de les xarxes socials de la xarxa com el Facebook o el Twitter, a més d'altres canals d'informació i comunicació, com la web Viatge Zapatista o el canal de Telegram de la Xarxa Solidària PV Gira per la Vida, i les xarxes socials de la Fundació Pau i Solidaritat del PV.

La vinculació de CCOO PV i la Fundació Pau i Solidaritat PV amb les comunitats i pobles zapatistes de Chiapas.

CCOO PV com a sindicat sociopolític, internacionalista, reivindicatiu, pluriètnic i multicultural que s'orienta cap a la supressió de la societat capitalista comparteix valors, lluites i reivindicacions amb el moviment zapatista.

De fet, la Fundació Pau i Solidaritat PV -instrument de cooperació internacional al desenvolupament de CCOO PV- treballa des de l'any 1994 en l’Estat de Chiapas en col·laboració amb l'organització El Puente S.C. donant suport i acompanyant processos de desenvolupament i autonomia implementats per El Puente S.C. en les comunitats indígenes -entre elles zapatistes- de la regió dels Alts i Selva-Nord de Chiapas.

Complementàriament a aquestes actuacions, i amb motiu de la visita de representants del moviment zapatista i de la delegació del Congrés Nacional Indígena-Consell Indígena de Govern i el Front de Pobles en Defensa de la Terra i l'Aigua la Fundació Pau i Solidaritat PV s'ha adherit a la Xarxa Solidària Gira per la Vida PV amb la finalitat de continuar donant suport a la idea que és necessari un món en el qual càpien molts mons i continuar reivindicant la necessitat d'un altre model de desenvolupament que es base en la justícia social i ambiental i en el respecte dels drets humans, els drets ambientals i els drets d’autonomia dels pobles.