La Fundación Pau i Solidaritat PV convoca el 1r Concurs de vídeos i microrelats Veus contra la precarietat laboral de la ciutat de Castelló en el marc d'un projecte cofinançat per l'Ajuntament de Castelló.

Data: 04/10/2021

Els vídeos i microrelats podran presentar-se al concurs a partir del 7 d'octubre, dia de la Jornada Mundial pel Treball Decent.

La Fundació Pau i Solidaritat PV en el marc del projecte ”XARXA ALTERNATIVA. Canviar el treball i l’economia per canviar la vida” que compta amb el suport econòmic de l’Ajuntament de Castelló convoca el concurs de vídeos i microrelats Veus contra la precarietat laboral. Històries d'una joventut que reivindica el treball decent en el món amb l'objectiu de promoure la reflexió i fer visibles la vulneració de drets i la realitat laboral de la joventut i la infància a Espanya i en la resta del món.

Mentre que l'atur i la precarietat laboral són una realitat diària de la joventut castellonenca (l'estat espanyol lidera la taxa de desocupació juvenil amb un 39,9% taxa de desocupació entre menors de 25 anys) en el món hi ha prop de 160 milions de de xiquets i xiquetes en situació de treball infantil. Aquests desequilibris i falta d'oportunitats per a poder desenvolupar-se s'han vist agreujats per la crisi provocada per la COVID19, que ha dificultat encara més el desafiament d'avançar cap a un món amb treball decent per a totes les persones i sense treball infantil.

Davant aquest context, des de la Fundació Pau i Solidaritat PV es proposa a la ciutadania de Castelló l'elaboració de vídeos i microrelats que compten situacions quotidianes de l'àmbit laboral o moments històrics relacionats amb la defensa dels drets laborals amb la finalitat de promoure la reflexió sobre la necessitat d'avançar cap al treball decent i cap a un model de desenvolupament que pose en el centre els drets i la vida.

Pot participar en el concurs (consultar les bases) qualsevol persona major de 18 anys que residisca, estudie o treballe a la ciutat de Castelló així com qualsevol associació, grup o entitat juvenil amb seu o delegació a la ciutat que envie les seues propostes al correu electrònic edc-pauisolidaritat@pv.ccoo.es. El termini de presentació de propostes s'ha ampliat fins el 31/01/2021.

Les propostes enviades hauran de consistir en vídeos o microrelats que narren situacions reals o fictícies sobre els drets i condicions laborals o de desocupació de la joventut, l'impacte d'aquestes circumstàncies sobre la seua trajectòria vital o la interconnexió entre justícia social, globalització i treball decent.

El jurat encarregat de valorar les propostes presentades al concurs estarà conformat per un equip de persones vinculades a la Fundació Pau i Solidaritat PV, a l'Educació per a la Transformació Social, a la Secretaria de Joventut i Noves Realitats de CCOO PV i al Negociat de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat i el Negociat de Joventut de l’Ajuntament de Castelló. La ciutadania podrà demostrar el seu suport o valoració de les propostes a través de les xarxes socials mitjançant l'etiqueta #Veustreballdecent.

El dia 10 de desembre, Dia Internacional dels Drets Humans, es coneixeran les propostes guanyadores de cada categoria, que rebran un lot de productes de papereria i/o comerç just i responsable valorat en 75€. Posteriorment, tots els vídeos i microrelats rebuts es recolliran en una publicació que s'entregarà a les persones participants i a les biblioteques de la ciutat.