Jornada de Presentació de la nova Guia Sindical per a la Diligència Deguda en Drets Humans i Sostenibilitat Mediambiental en PIMES Valencianes

Data: 06/11/2023

En el marc del projecte “Diligència Deguda en Drets Humans i sostenibilitat ambiental en PIMES”, la Fundación 1º de Mayo en colaboració amb la Fundació Pau i Solidaritat PV i CCOO PV, durà a terme este 10 de novembre en la Sala d'actes de CCOOPV, una Jornada de presentació de la nova Guia Sindical sobre Diligència Deguda que posa l'accent en les PIMES valencianes.

La Fundación 1º de Mayo, en colaboració amb Pau i Solidaritat PV i CCOO PV, continuem treballant en la difusió de la Diligència Deguda en Drets Humans i medi ambient com a eina per a enfortir la responsabilitat social i mediambiental, esta vegada en el si de les PIMES valencianes, amb el suport econòmic de la Direcció General d´Economia, Generalitat Valenciana, en el marc del Pla de Foment dels Principis de la Diligència Deguda en l'economia valenciana.

La Jornada, que se celebrarà este pròxim divendres 10 de novembre de 2023 en la Sala d'actes de CCOOPV, Plaça Nàpols i Sicília, núm. 5 de València, serà un esdeveniment que, de la mà d'actors clau com els secretaris generals de les Federacions d'Indústria i de l’Hàbitat CCOO País Valencià, Abel Rivera, Sindicalista de SINALTRAINAL en Nestlé Colòmbia, Adoración Guamán Hernández, Professora de Dret del Treball a la Universitat de València, o de Ofelia De Felipe Vila, representant de la Fundación Paz y Solidaridad de la Fundación 1º de Mayo, entre altres, pretén aprofundir en el coneixement entre agents socials i sindicals en les PIMES valencianes dels sectors diana com el Tèxtil-Calçat, Fusta-Moble, Automoció i Agrícola, sobre l'estat del marc actual en matèria de protecció de DDHH i mediambientals en les cadenes de valor, amb enfocament feminista i sostenible.

Però este projecte no sols es queda ací, sinó que a més pretén millorar la participació d'agents sindicals en els processos de Diligència Deguda en les PIMES valencianes gràcies les sessions de capacitació que s'han dut a terme en els mesos previs a esta Jornada, ampliar la implicació dels seus delegats i delegades sindicals en els mecanismes de Diligència Deguda, així com mobilitzar i comprometre a la societat valenciana en la garantia dels DDHH i mediambientals en les cadenes de valor, mitjançant l'intercanvi de propostes i creació d'aliances.