> Detalle de la noticia

JORNADA: Avanços en l'Agenda 2030 des de l'acció sindical i la defensa del treball decent.

Data: 29/01/2021

La Fundació Pau i Solidaritat PV organitza una jornada de mobilització sindical sobre els ODS el dilluns 8 de febrer de 2021 que podrà seguir-se a través de Zoom i YouTube.

El dia 8 de febrer de 2021 a les 9.45 h tindrà lloc aquesta trobada virtual entre el moviment sindical, les administracions públiques, l'acadèmia, la societat civil, el moviment feminista i el moviment ecologista. Es tracta d'un espai de trobada i intercanvi per a compartir experiències i iniciatives que contribuïsquen a la consecució de l'Agenda 2030 i, en concret, cap a l'ODS 8 sobre Treball Decent i l'ODS 5 sobre Igualtat de Gènere.

Donaran la benvinguda a la Jornada “Avanços en l'Agenda 2030 des de l'Acció Sindical i la Defensa del Treball Decent” Rosa Pérez Garijo, Consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica i Arturo León López, Secretari General de CCOO PV i President de la Fundació Pau i Solidaritat PV.

En el primer panell de la jornada “Aportacions del moviment sindical a la consecució de l'Agenda 2030 i el Treball Decent (ODS8)” intervindran Diego López González (assessor de polítiques de cooperació en Confederació Sindical Internacional), Cristina Faciaben Lacorte (Secretària d'Internacional i Cooperació de CCOO), Giovanni Casale (conseller en la Confederació Europea de Sindicats) i Vicente López (Director d'ISTAS-Fundació 1 de Maig).

El segon panell “Dels terres apegalosos als sostres de vidre. Reptes per a la consecució de l'ODS 5, superar les bretxes de gènere en l'àmbit laboral i avançar en corresponsabilitat” estarà protagonitzat per Elena Blasco Martín (Secretària confederal de Dones i Igualtat CCOO), Natalia Carrau (Consultora en la Confederació Sindical de les Amèriques) i Empar Aguado (professora del Departament de Sociologia i Antropologia de la UV i membra de l'Institut Universitari d'Estudi de les Dones de la UV).

A més s'ha convidat a participar a representants de la Coordinadora Feminista, la Universitat d'Alacant, Futur en comú, EAPN C.Valenciana-Xarxa per la inclusió, La Colla Ecologista - Ecologistes en Acció d'Alacant i CCOO PV.

Aquesta activitat es promou des de Pau i Solidaritat PV i CCOO PV en col·laboració amb la Fundació 1 de Maig i la Secretaria d'Internacional i Cooperació de la CS de CCOO. L'activitat s'emmarca en el projecte "TREBALL DECENT EN XARXA: Treballadors i treballadores compromeses en la promoció del treball decent en el món com motor de desenvolupament" que compta amb el suport de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica de la Generalitat Valenciana així com el de la Comissió Europea a través del projecte que executa la Conferación Europea de Sindicats (CES) "Raising awareness on SDGs amid workers and trade union leaders: decent work, climate neutrality and rule of law".

A més s'ha convidat a participar a representants de la Coordinadora Feminista, la Universitat d'Alacant, Futur en comú, EAPN C.Valenciana-Xarxa per la inclusió, La Colla Les persones interessades a seguir la Jornada en directe hauran d'inscriure's prèviament en aquest formulari (tiny.cc/avances2030) per a rebre en el seu correu l'enllaç de connexió a la jornada.